תקשורת וקולנוע

תקשורת וקולנוע

תקשורת ההמונים נודעת כאחד הגורמים המשפיעים ומעצבים את סדר יומו של היחיד והציבור.
מידת הצריכה של התקשורת ההולכת ועולה במקביל להתקדמות הטכנולוגית המהירה בתחום זה.הנגישות הגדלה לתכנים ולתרבויות באמצעי התקשורת השונים (עיתון, רדיו, טלוויזיה אינטרנט) יחד עם התגברות המעורבות של רבים מהציבור הדתי-לאומי בתעשיית התקשורת, יוצרים מפגש מרתק.

למי מיועדת המגמה?
המגמה מיועדת לכל תלמיד שהנושאים בתוכנית הלימודים מדברים אליוה, שמתעניין באקטואליה ועוקב אחריה ומעוניין להפסיק להיות צרכן תקשורת ממוצע ולהפוך לביקורתי יותר כלפי החומר אליו הוא נחשף, ובשלב מסויים גם ליוצר תקשורת. למי שמעוניין לפתח את כישרונות הכתיבה והיצירה שלן. המגמה הזו, בשילוב עבודת הצילום, עריכה והווידאו, תפתח עולמות חדשים.

המגמה מתחלקת לשני תחומים- עיוני ומעשי:+יחידה טכנולגית:

עיוני 5 יח”ל :

יא – 30% הערכה חלופית

יב – 70% בחינת בגרות

מעשי 3 יח”ל :

1 יח”ל טכנולוגית

סה”כ 9 יח”ל

 

תכני הלימוד:

עיוני- חדשות, חופש הביטוי,הומור, טכנולוגיות חדשות, מודלים, ממים ותוכן ויראלי, רייטינג, גלובליזציה, פרסומות, אלימות בתקשורת, חבות התקשורת, ריאליטי, קליפים, קולנוע תיעודי, צילום עיתונות, פרסום סמוי, ספורט,  ועוד…

מעשי- שפה קולנועית, זוויות צילום, מבנה המצלמה, צילום, תאורה, עריכה, כתיבת תסריט, בימוי, הפקה, עקרונות הקולנוע התיעודי והעלילתי, ועוד..

הערה חשובה:
מגמת תקשורת לא קלה ולא קשה יותר ממגמות אחרות. גם כאן צריך לשבת וללמוד, זה לא סינמטק! אמנם, חלק מחומר הלימוד כולל גם סוגיות אקטואליות וסרטים אך עיקר החומר הוא עיוני כבכל מגמה אחרת.

מוזמנים להצטרף לחוויה!!
צוות המגמה