מגמת תיאטרון
“…יצור לו כל אחד באמת ובתמים מה שנשמתו מראה לו, יוציא את תנובתו הרוחנית מן הכוח אל הפועל, בלא שפתי רמייה ומניצוצות כאלה, אבוקות אור יתקבצו ויאירו את כל העולם מכבודם, מחלקי אמת פנימית כאלה האמת הגדולה תופיע…”
(אורות הקודש א’, עמ’ קס”ו)
אומר הרב קוק שכל אדם נדרש להוציא את עולמו הרוחני מן הכוח אל הפועל, בצורה אמיתית וישרה וכתוצאה מכך תיחשף “האמת הגדולה”.. מגמת תיאטרון פותחת לתלמידות צוהר למרחבים תרבותיים עשירים ומגוונים, מעבר לגבולות הזמן והמקום. התלמידה במגמה חווה התנסות רב תחומית: לימוד עיוני ומעשי עיסוק באמנות פלסטית דרך נושאי התפאורה האביזרים והתלבושות, עיסוק במוסיקה ווידאו ארט, לימוד והתנסות בהפעלת תאורה והגברה ולימוד מעמיק וחקרני של נושאים שונים.
התלמידות קוראות לומדות וצופות במחזות רבים בשלושת שנות הלימוד במגמה, הן נוסעות למרכזי התיאטרון בארץ, הבימה, הקאמרי, תיאטרון שלומי ועוד.
לימודי התיאטרון מושתתים על שילוב של מספר דרכי למידה והערכה :
קריאה, עיון , למידת חקר בשיטת ה- P.B.L. צפייה והתנסות מעשית .
המטרות :
- רכישת כלים לפענוח השפה התיאטרונית על היבטיה הטקסטואליים ,הקוליים והחזותיים .
- רכישת כלים לצפייה מושכלת וביקורתית בהצגות תיאטרון .
- התנסות בביצוע מונולוגים /דיאלוגים /טרילוגים והפקות י”ב על בסיס פרשנות ואינטרפרטציה אישית וקבוצתית .
- התנסות בכתיבת טקסטים דרמתיים-תיאטרליים והתנסות בהעמדתם על במה .
- עבודה בתוך קבוצה מתוך שיתוף פעולה ועבודת צוות במהלך היצירה והעשייה התאטרונית לסוגיה .
תוכנית הלימודים :
שפת התיאטרון : מושגי יסוד וצפייה ביקורתית בהצגות במהלך כל שנות הלימוד.
מחזאות קלאסית ופרשנות: טרגדיה וקומדיה והקשריה החברתיים בתקופות השונות .
תיאטרון המאה ה20-21 : ראליזים , תאטרון האבסורד, תיאטרון אפי , תיאטרון ישראלי ,פוסט מודרניזים ותיאטרון ויהדות .
בכיתות י-י”א במסגרת הערכה החלופית הבנות מתנסות ונבחנות על חלק מהחומרים המוזכרים לעי”ל ומעלות ערב סצנות (30% מהציון )
בכיתה י”ב הן נבחנות על חלקים מהחומר העיוני (20% מהציון )
בכיתה י”ב הן ניגשות לבחינה המעשית החיצונית – ההפקות (50% מהציון )
מצפות לראותכן צוות תיאטרון –ציפי רווית ויעל